El violoncel·lista i professor Lito Iglesias ens va endinsar en l’univers sonor de la música per a quartet de corda de Beethoven.
Els quartets de Beethoven es consideren fonamentals per a entendre la història de la música occidental dels segles XIX i XX.
L’última sessió va inclure l’ interpretació en directe d’un d’aquests quartets.
Dissabte 26 de Maig. La música de la societat il·lustrada. De Bonn a Viena
Primer període creatiu (1795-1800)
- La forma sonata: l’emancipació de la música.
El gènere del quartet de corda. Antecedents.
El quartet italià: Scarlatti, Boccherini.
El quartet vienès: Haydn i Mozart.
Beethoven: els seus tres períodes creatius.
Els quartets del primer període: els sis quartets Op. 18
Audició: Quartet Op 18 núm. 1
Dissabte 2 de Juny. L’expansió del Romanticisme. De Viena a Alemanya
Segon període creatiu (1801-1814)
- El quartets del segon període. Els tres quartets Razumovsky Op, 59i els Op.74 i 95
- Beethoven, canon del romanticisme. Schubert, Mendelssohn, Schumann, Brahms.
Audició: Quartet núm. 11 «Serioso» op. 95
Dissabte 9 de Juny. Mirada cap el futur
Tercer període creatiu (1815-1827)
- Els quartets del tercer període. Op. 127, 130, 131, 130 i 135
L’últim quartet, la difícil decisió
El quartet al segle XX: Bartok i Shostakovitx.
Audició: Quartet núm. 16 Op 135 en Fa Major. La gran fuga.
Els Tallers vàren concloure amb la interpretació del Quartet núm. 4 en Do Menor op. 18, núm. 4 (1801).
1. Allegro ma non tanto
2. Andante scherzoso quasi allegretto
3. Menuetto: Allegretto
4. Allegro – Prestissimo
Intèrprets: Quartet Tenet
Judit Bofarull, violí
David Olmedo, Violí
Cristina Rodríguez, viola
Lito Iglesias, violoncel